رهبری گروههای کر غالبا توسط یک رهبر ارکستر یا کُرمایْستِر (رهبر گروه کر) انجام میگیرد. اغلب گروههای کر شامل چهار بخش هستند تا خواندن را در هارمونی چهاربخشی انجام دهند. اگرچه در صورتی که خوانندههایی برای خواندن بخشهای بیشتر وجود داشته باشد، هیچگونه محدودیتی در تعداد بخشهای ممکن وجود ندارد.
به عنوان مثال، توماس تالیس موتتی ۴۰ بخشی با نام Spem in aliumبرای هشت گروه کر با پنج صدا برای هر گروه نوشت؛ و یا قطعه Stabat Mater اثر کشیشتف پندرتسکی، برای سه گروه کر با ۱۶ صدا برای هر گروه نوشته شده است؛ یعنی در مجموع ۴۸ بخش. علاوه بر چهار بخش، سه، پنج، شش و هشت بخش از معمول ترین تعداد بخشها در یک گروه کر هستند. گروههای کر هم توانایی خواندن با همراهی ساز را دارند و هم بدون آن. آواز بدون آکومپانیمان، آواز آکاپلا نام دارد (اگرچه هیئت مدیره انجمن کرال آمریکا (ACDA) این نوع استفاده از آکاپلا را به معنای عدم همراهی مناسب نمیداند، چرا که آکاپلا اشاره به آوازی دارد که در کلیساها” اجرا میشود و امروزه آواز بدون همراهی موسیقیایی بیشتر حالتی سکولار و غیرمذهبی دارد). سازهای همراهیکننده گروه کر میتوانند گستره بسیار متفاوتی داشته باشند؛ از یک ساز گرفته تا یک ارکستر کامل. برای تمرینات گروه کر معمولا از یک پیانو یا ارگ استفاده میشود، حتی اگر سازهای متفاوتی برای اجرا در نظر گرفته شده باشد و یا گروه کر در حال تمرین قطعات بدون ساز باشد.
ادامه در همه چیز درباره پروه کر
کر ,گروه ,یک ,آکاپلا ,همراهی ,گروههای ,گروه کر ,گروههای کر ,هر گروه ,برای هر ,آواز بدون
درباره این سایت